Sunday, December 27, 2009



assalamualaikum..


bismillahirahmanirrahim..





bila ku kenang2 kembali sudah nak dekat 4 bulan aku di bumi syam ini..banyak perkara yang aku pelajari di sini..telah banyak air mata ku jatuh di bumi ini..banyak dugaan yang ku hadapi menjadi seorang mahasiswa ...sememangnya akulah satu2naya pelajar baru di jamiah ku..banyak perkara yang aku belum ketahui dah wajib aku pelajari..dan harus aku ku buat sendiri..sampai satu masa terdetik di dalam lubuk hatiku..ya ALLAH ini kah ujian dari mu..jika betul..bantu lah hambamu ini..hamba sunyi ...sunyi mencari ilmu-MU....bila ku kenang kan kembali..akan sahabatku seumur ku....disana..mereka mengharungi susah senang kehidupan di bumi syam ini bersama sahabat2 yang lain..dapat sama2 mengharungi nya..tp AKU??...aku cemburu dengan mereka..aku perlukan semangat untuk menghadapi ini semua YA allah..bantu hamba mu ini..

Aku tidak mahu sambil lewa mencari ilmumu YA ALLAH..dan aku bukan seperti itu..
tp jangan kerana ujian mu ini..aku menjadi sebegitu YA ALLAH...hamba tak nak...aku sering memujuk hatiku..umme setiap apa yang terjadi ada hikmahnya..





umme anti nie ceria selalu ehh..kaif dirosatuki??sapa sahabatku..


wahai sahabatku...jujur ku katakan..aku sungguh gembira pabila aku dapat berjumpa dgn kamu..ramai sahabat seumurku dapat ku kenali..untuk mengeratkan ukhuwah...kerna pabila berakhirnya pertemuan kita..aku akan kembali keseorangan..tak kan aku ingin mensia-siakan masa ku bersama mu..dengan melayani hati ini...YA RABB ..pandanglah hamba mu yang hina ini..aku sungguh butuhkan pertolongan mu..





thank you ALLAH





ya RABB ,,syukran tidak terhingga..aku pada mu..engkau pujuk hatiku..dengan mendatang kan keluarga ku..bukan tu sahaja..engkau memberi ku peluang melihat keagungan mu..berjalan melihat bumi mu..menerokai alam mu..mengetahui sejarah agamamu..mengetahui pencinta-pencintamu..sungguh tenang rasa hati ku...syukran YA RABB..terubat hati ku...





sesungguhnya engkau sebaik2 tempat mengadu..





akan tetapi YA ALLAH engkau sentiasa memandang diri ku..dgn rahman dan rahimmu


SEDANGKAN..


masa makin berlalu..hari semakin berubah..jam semakin galak berputar..bulan dan bintang serta makhluk mu yang lain melakukan tugasnya seperti yang ditetapkan oleh mu YA ALLAH..semuanya patuh dan khusyuk melakukan perintahmu...


tetapi..AKU!!..
apa yang telah aku lakukan untuk mu..agamamu..
aku sering memikirkan hati ku..tetapi hati-MU...aku sering alpa..dengan keasyikan dunia ini..tanpa memikirkan alam yang kekal abadi ini..


KU POHON maafkan hambamu ini ya ALLAH...






kdg2 kte selalu terlupa dan terleka..kte sering memikirkan kejayaan di dunia semate2!!tp,kite lupa akan kejayaan di akhirat..kedua2 nye perlu diseimbangkan..tp,aku rase kdg2 aku lbh pentingkan kejayaan yg nyata dan kejayaan yg nmpk shj..dan kejayaan itulah yg akan membuat kite jd riak,bongkak,x bersyukur dan sbginye..kejayaan utk akhirat??adakah kte tw setakat mane berjaye nye kte?ataupn hnye merasakan yg kite ni sudah berjaya??walhal,sbnr nye belum dan tidak berjaya pn lagi..krn Allah lah yg menentukan dan menilainye..


maasalama wa ilal liqaq..
al-alifat..

p/s:semalam bila teringat balik..tergelak aku sorang2.. dah lme tinggalkan sme tu kat sekolah ...betul ke aku yang cakap sume tuu..rse cam merepek pun ade..adoiii...x pe lah..moga ia kan jadi pengajaran bgku..dan kenangan y x kan ku lpekan..*_*

5 comments:

  1. x de gambar nyer..gambar x de x best la..huhu..sme gambar kt sudan..^_^

    ReplyDelete
  2. kan nya nak gambar..\nak tahu cite je.. huhu

    ReplyDelete
  3. hehe..tp klo x de gambar cerita x jadi..hehe..insyaALLAH nanti klo ade mase nanti cek cerite..huhu..

    ReplyDelete

suaramu amat ku hargai