Thursday, September 30, 2010

Syafakillah ya habibti



Sekarang ini aku berada di jamiah teringat pula akan sahabatku dirumah ,dia sakit terkena demam campak..parah jugak demam campak nya..kasihan aku melihat die..hanya mengalirkan air mata menahan kesakitan..la tahzan sahabatku..Allah sentiasa bersam orang yang bersabar..Aku akan membantu kamu selagi aku mampu..


Saat dikau sihat kita sering bergurau senda..terasa sunyi pula ..apabila dirimu hanya terbaring di atas katil..


Aku sentiasa doakan dirimu cepat sembuh dan kembali bersemangat seperti dulu..

Allah sentiasa bersama kamu ,aku dan kita semua..



Al-alifat

Monday, September 20, 2010

Sultan Muhammad Al Fateh, Pemimpin Yang Dijanjikan

assalamualaikum.


Sultan Muhammad Al Fateh (محمد الفاتح) atau yang disebut juga Mehmed II The Conqueror dilahirkan pada tanggal 29 Maret 1432. Saat kelahirannya pun sudah terdapat isyarat bahwa dia nantinya akan menjadi orang besar yang membuat sejarah besar. Ketika berita kelahirannya disampaikan, ayahnya, Sultan Murad II sedang membaca Al Quran tepat pada Surat Al Fath ayat 1:

“Sesungguhnya Kami telah memberikan padamu kemenangan yang nyata.”
seorang perjuang yang hanya mengharapkan ke redhoan penciptanya..saat aku mula mengenalinya aku sudah jatuh cinta akan perjuangannya.Penakluk kostantinopel.
Bersambung.
p\s:class dah nak start jup lg x sempat..hehe

Malaysia tinggal kenangan




Assalamualaikum ..
Bersyukur kepada hadrat illahi aku selamat sampai semula ke jordan...
Malaysia tinggal kenangan ,selama 3 bulan aku bercuti ..banyak perkara baru yang aku jumpa kat msia dah semakin maju..segala2 lah maju..


Aku kembali semula ke jordan bg meneruskan perjuangan..tapi tahun nie..aku dapat kawan baru..adik2 junior..in syaa ALLAH doakan mereka dapat meneruskan perjuangan di universiti jordan..klo tidak kesyunyian semula lah kami..tapi klo rezeki mereka bukan di sini bersam2 aku n kak naz..x pe..dah redho awal2 dah..in sya ALLAH khair.

Saat aku tiba di jordan perasaan tidak segembira semasa balik ke msia..x tahulah mungkin sebab dah 2 tahun x balik..lagi2 nak jumpa abah,ummi,adik beradik,nenek,atuk.Tapi semangat untuk belajar mesti dikentalkan.

Setibanya dirumah..x sabar pulak nk tgk cmner muka student baru..come2 belako..ada kelate,pahang,sabah pon ada..happy lah,jadi mcm2 lah ragam nyer..ceria ade..lemah lembut ade,kelakar ade.
Semoga kecerian ini berkekalan dengan redho-MU.
ok lah sampai disini ..in syaa ALLAH ade masa boleh tulis lagi..

Maasalama,
Al-alifat
P\s: Al-fatihah untuk neneku yang sudah pulang ke rahmatullah,semoga ditempatkan bersama org2 solihin.Amin
(17 ramadhan,jumaat)