Monday, January 31, 2011

Pengembaraan di Konstantinopel.

Alhamdulillah...
tergerak juga hati ini untuk kembali menulis...Entah sudah berapa lama aku biarkan blog ini menjadi usang..

...........................................................................................................................................................................

Tadi sempat berbual dengan alang, aishh susahnyer nak call perdana menteri nie..sempat juga aku bertanyakan keadaan disana walaupun x sampai seminit dek kerana kreditku sudah menjerit2...x der duit dah..^^

.............................................................................................................................................................................

TURKIYE

Ya ALLAH aku sangat-sangat bersyukur kepada-Mu akan hadiah yang sangat berharga ini, aku bisa menjelajah, mengembara menghayati, ciptaan-MU , mereka kata aku telah dipilih oleh ALLAH ,jadi aku harus memanfaat peluang ini sebaik mungkin.

Aku tidak mahu menjadi seperti manusia lain, berjalan hanya untuk menjamu mata dan mengembirakan hati yang lara

TApi aku ingin menjadi manusia yang berjalan dengan menggunakan mata,akal dan hati.(in sya ALLAH)

Dari kecik aku membesar dengan perkataan Ibnu Baitutah,setiap kali aku berjalan di ruang legar rumahku , mesti ada perkataan ibnu baitutah ia datang menerpa penglihatanku, abah akan membaca buku itu dan terus membaca.Sampai kami berpindah ke Sudan pun abah bawak buku tu.

Suatu hari sedang kami duduk abah berkata,
Ateh baca buku nie,,,
Yee ( mak oii tebal buku nie) In sya ALLAH bah,,,

Dan sekarang baru aku mengerti ,mengapa abah tidak pernah jemu membaca dan terus membaca buku itu. ( walaupun aku x habis lagi baca buku tu hehe)

.........................................................................................................................................................................

Betul kata-kata pepetah jauh perjalanan luas pengetahuan,

Alhamdulillah tabung manikku kata , umme awak boleh pergi turkiye..
^_^

21/1/2011
5.00 mlm

Semenjak sistem muroqib dijalankan di AMMAN kami harus mengeluarkan duit lebih pada yang biasa..tak pe ada hikmah (huk2) untuk kemaslahatan kami juga.Aku bertolak bersama-sama sahabatku daripada mutah dan irbid dan bermalam di bayt syukulatah, syukran yee..Alhamdulillah kami dilayan seperti raja ,kenyang perut suka hati..^^

22/2/2011
12.oo tengah hari

KAmi bertolak menaiki kereta ke negara syria,Alhamdulillah buat kali kedua aku menjejakkan kaki di bumi barokah ini, entahlah setiap kali aku tiba di syria hatiku terasa tenang ..
Terkenag pula saat menggembara bersama keluarga terasa rindu pada mereka,

5.00mlm
ku sangkakakan 90 rupanyer 17...
KAmi bertolak ke stesen bas menuju ke turkiye,aku bersama kawan yang lain tertanya manalah kawan yang lain ..
Rupanyer kami2 je yang mendaftar nama untuk tour di turki..haha


haRI SETERUSNYA....
seterusnyer, ada dalam travel log (buku) hehe^^
Ermm, nak2 lagi pindah umah..lg lah x bertulis lah blog nie..






No comments:

Post a Comment

suaramu amat ku hargai