Monday, January 18, 2010

imtihan oh imtihan..@_@


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


assalamualaikum..

alhamdulillah..dapat juga hari nie nak tulis post...imtihan baru je habis semalam..ya ALLAH..bukan senang untuk jadi senang ehh..bila terkenang balik..mase dalam fatrah imtihan hehe..uishh..semua x senang..duduk x senang..makan x senang..kat jamiah..nanti kawan tanya umme macam mana imtihan?..aku tersenyum..die pon tersenyum...hehe..harap nya senyuman ini berterusan hingga result keluar..aminn..takut sebenar nya..ya ALLAH ..

ilmu ini bagaikan permata...kalau kita nak perolehi permata itu..kita mestilah mempunyai wang yang sekucup nya...baru boleh kita beli..tp kalau kita tak ada duet..angan2 saje laa..^_^

Teringat masa mula2 masuk kuliah belajar...rase mcm x tau ape yang aku belajar...kosong ..tp alhamdulillah sekarang dapat jugak tangkap ape yang doktor..syarah kat depan..walaupun x de lah seterer senior2 ku..tp ok laa..diorang semua dah berhabuk daa ..aku sekarang masih nak belajar..merangkak2 lagi..

teringat kakak seperjuanganku kata,
"kita nak cari ilmu nie, kalo bukan dlm bahasa kita bukan senang..tp klo kita dapat kuasai ilmu itu..MasyaALLAH.."

Tiap2 kali exam..akulah orang yang terakhir keluar huhu...kawan- kawan arab ku yang lain setengah jam nak habis dah keluar dah..."ape ehh yang diorang tulis lagi dlm kertas tu ..laju jee tgn diorang menulis"detik hatiku..aku pula,kadang2 ade soalan yang aku kene wat ayat melayu dulu ..pastu nak terjemah lagi...bila terkenang kembali..senyuman sahaja yang dapat aku ungkapkan..^_^

kadang-kadang sedang aku menulis ..angkat sahaja kepala..tinggal aku seorang sahaja dlm dewan itu.."aikk dah x de dah yang lain"..pandang kat depan doktor senyum jee..kat aku..hehe..
mase tu takut pon ade jugak..tinggal kita seorang jee..tp masa x habis lagi..klo nak ikut mcm org arab keluar awal x boleh laa..kita ada lagi nak tulis...so bila nak bangun.."x pe2 umme awak duduk jawab sampai habis..sye tunggu"doktor cakap,..aku senyum je lah..speechless..
"terima kasih doktor".

"umme awak pilih untuk sambung belaja ke negara org ..jadi awak harus yakin dan terima..ape jua halangan yang mendatang..okek..umme"kate umme kepada umme..

wassallam..
al-alifat^_^

p/s:..kenapa yee...pyramid je..yang terbayang2 di fikiranku..^_^


5 comments:

  1. erm...aper agak nyer makner ayt arab kat atas nie...??...:D

    ReplyDelete
  2. maksudnyer..cari dlm kamus..kan dah blja arab sampai tingkatan 3..keh..kehh..pastu dh dok sudan...adeiii

    ReplyDelete
  3. jahat btul an ateh ni... hmm.. kedekut ilmu.. hahaaha

    ReplyDelete

suaramu amat ku hargai