Sunday, November 8, 2009

rindu yang tidak akan pernah pudar


bismillahirahmanirrahim..

hari ini tanggal 9 november 2009 ..hari ini telah telah genap 1 bulan 27 hari aku telah bernafas di bumi jordan ini...
pagi ini..dalam kesejukan yang agak sejuk aku terbangun untuk mengerjakan perintah illahi..
hari ini aku hatiku terasa sungguh tenang dek kerana suasana subuh yang sungguh tenang dan menyamankan...
seusai aku megerjakan solat..hatiku terasa semacam lain..perasaan yang wujud jauh dari lubuk hati ku perasaan rindu yang teramat sangat pada mareka ...yang susah untuk ku uraikan dgn ungkapan mahupon kata-kata..ana uhibbukum liannaALLAH..keluarga ku tercinta..

seperti biasa seusai aku mengerjakan solatku..bersama sahabat-ku..aku akan duduk di sebelah tingkap melihat ..memandang ..menghayati suasana subuh yang sunngguh nyaman ..
ini sememangnyer hobiku sejak kecil lagi..jikalau di malaysia tiap2 pagi aku kan duduk diatas bumbung rumah membiarkan angin pagi mengusap-ngusap wajahku ..sambil melihat suasana hutan yang penuh kehijauan di belakang rumah ku..arghh..sungguh aku rindukan suasana ini..
alunan burung-burung menyanyi mengucapkan kesyukuran mereka pada yang maha pencipta..akan tetapi suasan ini hanya sebentar sahaja..makin lama bulan yang tersergam indah makin pudar..bintang-bintang tidak lagi berkelipan..suasana yang gelap semakin cerah..alangkah indah nya ,,jika aku dapat merasai suasana ini sentiasa..

jika di sudan..aku akan membawa adik-adikku berjalan-jalan sambil berborak-borak.. di tepi sungai nil marasai bayu angin yang dingin lagi tenang..aku ingin mereka nikmati nikmat waktu pagi itu..tapi jika di jordan aku dengan sahabat ku ..pergi ke bukit nun jauh di tempat tinggalku..sungguh aku bersyukur dapat merasai 3 nikmat waktu pagi yang berlainan..

tp sekarang..aku rindukan malaysia sudah lama aku tidak pulang ke tanah airku..bagaimanlahh..malaysia ..adakah seperti apa yang aku tinggalkan dahulu..
bersabarlah ..hari itu pasti akn tiba......

al-alifat..


disini juga aku ingin letakkan coretan dari abangku..yang nasib nya seperti diriku juga..^_^hehe..

ni mungkin kali ke-2 aku menulis dlm blog ni..maybe insya allah..akn ku tulis lagi.. ari ni tanggal 29 bulan 8,2008...awal muharam...pagi ni,dalm kesejukkan yg agak sejuk..aku terbangun dan bile bukak je mate...rupe2 nye da pagi... selesai solat subuh tibe2 ade semacam perasaan yg wujud jauh dlm lubuk hati ini rase rindu, sayang yg teramat sangat yg x boleh diurai kan dgn tulisan maupu kate2.. rindu kepade ahli keluarga yg tesayang....I love you alll!!! inilah merupakn pembakar semangatku untuk menjadi seorg doktor yg hebat,cute,comel dan bejaya dunia akhirat... gelak ketawe adik2 ku...sende gurau bersame2..abang2 ku ayahku da ummiku...argh...RINDU NYE........!!!! jauh d mate dekat d hati... tapi x pe....ni mungkin cabaran untuk aku mencapai cite aku.... akanku redah lautan api... akanku ramas batu2 yg keras di jalanan... akanku terbang walaupun kilat datang menghalang... akan ku berlawan jike ade spiderman or batman yg dtg menghalang... AKU PASTI BOLEH!!!!INSYA ALLAH.....!!! ..

sekian..
al-alifat..
maassalama..

1 comment:

  1. awie-bukan name sebenarNovember 26, 2009 at 12:56 AM

    aduhai..
    kantoi ar cam nih..
    huk..huk..huk

    ReplyDelete

suaramu amat ku hargai