Wednesday, March 2, 2011

Baby Khalifah (^^>)

Khadijah, nazirah, hanani,umme,broLim,ust sulaiman,broShah,ust saif ,Afiq,Sufiyan,k.najwa,k.jannah,Azilah
Arif,Hazwan,Ajmal,Akram,Baith,Muhammad.

Warga AMMAN,Sweileh
Dulu, kini tetap sebegini



Kehidupan
, memang sangat unik,

Tambahan lagi menjadi seorang manusia memang betul2 unik, hanya pencipta yang Agung sahaja dapat mencipta manusia yang unik ini.


Tujuan kita Berada di atas Muka bumi yang unik ini adalah untuk menjalankan satu misi yang unik,


Adalah ibadah dan Khalifah.


Artinya: “Dan tidaklah Aku ciptakan jin dan manusia melainkan untuk menyembah
kepadaku.
” (QS Adz Zariyat : 56)

Artinya: “Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para Malaikat: “Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi.” Mereka berkata: “Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan mensucikan Engkau?” Tuhan berfirman: “Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui.”.” (QS Al Baqarah : 30)


Artinya: dan carilah pada apa yang telah dianugerahkan Allah kepadamu (kebahagiaan) negeri akhirat, dan janganlah kamu melupakan bahagianmu dari (kenikmatan) duniawi dan berbuat baiklah (kepada orang lain) sebagaimana Allah telah berbuat baik, kepadamu, dan janganlah kamu berbuat kerusakan di (muka) bumi.
Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang berbuat kerusakan. (QS AL Qashash : 7)


BAgaimana?


Ditinggalakn pada kita akan 2 perkara, selagi kita berpegang pada 2 perkara ini , kita kan terus berada di atas landasan yang benar.


Apa?


Al-quran dan sunnah RAsulullah.


So,


Dari Ibn Umar r.a., katanya : ” Rasulullah SAW telah memegang bahuku dan bersabda : ‘ Anggaplah dirimu di dunia ini sebagai seorang perantau, atau pengembara. ‘ Maka Ibn Umar berkata : “Jika engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu pagi. Dan jika engkau berada di waktu pagi maka janganlah engkau menunggu petang. Gunakanlah waktu sihatmu sebelum datang waktu sakit. Dan gunakanlah waktu hidupmu sebelum datang waktu mati. “ (bukhari)

Janji ALLAH ^^
,

“Tidaklah sama antara mukmin yang duduk (yang tidak ikut berperang) yang tidak mempunyai ‘uzur dengan orang-orang yang berjihad di jalan Allah dengan harta mereka dan jiwanya. Allah melebihkan orang-orang yang berjihad dengan harta dan jiwanya atas orang-orang yang duduk satu derajat. Kepada masing-masing mereka Allah menjanjikan pahala yang baik (surga) dan Allah melebihkan orang-orang yang berjihad atas orang yang duduk dengan pahala yang besar” [An Nisaa' 95]


Little of al-alifat


Last sekali, dengar Lagu nie yee..









Note: To All Parent to be, nanti kasi anak dengar banyak2 kali ehh, make them as ur Al-fateh

No comments:

Post a Comment

suaramu amat ku hargai