Sunday, September 29, 2013

Ceritera Hasan Al-banna the Junior

( ni hasan anak pakcik Husni yang baru berumur 13 tahun, jangan tersilap ^_^ )

Semalam....

Kak Umme : Hasan , nanti bila besar hasan nak jadi apa.

Hasan : hasan nak jadi Ulama' Kak Umme.

Kak Umme : Wah hasan!  kak Umme salutelah kat hasan.

Hasan : Tapi hasan nak jadi lebih sikit je dr Dr. Yusuf Al-Qordhawi. Kak umme,  hasan nak jadi ulama' dalam masa y sama mahir dalam bidang media ( IT) juga, kak Umme rasa hasan kena belajar feqh dulu ke atau media(IT).

Kak Umme : Ye ke hasan, Bravo2 a'laika, kak Umme rasa hasan belajar Feqh dulu then baru sambung media, so nanti hasan boleh mengfikrahkan bidang media (IT) tu dengan kefahaman islam dan feqh yang hasan dah belajar sebelum itu. Okey tak?.

Hasan : Okey2, kalau camtu hasan belajar Feqh dulu lah ehh kat Jordan.

Kak Umme : Bagus-bagus, Hasan .. kenapa hasan nak mahir dalam bidang media (IT)?.

Hasan : Heheh, hasan nak cipta satu virus yang boleh merosakkan semua sistem oranng Israel dan Kuffar.

Kak Umme : Speechless @_@ ( dalam hati syabas pakcik Husni dan makcik Melor)

No comments:

Post a Comment

suaramu amat ku hargai