Sunday, October 25, 2009

Nasihat Seorang Ayah..

berjihadlah kamu dijalan ALLAH.. jangan pernah kenal apa itu putus asa kerna ia adalah racun bagi org yang berjihad..pergilah kamu.. sesungguhnyer aku merestui pemergian mu..wahai anakku..


Wahai puteriku ! Aku seorang lelaki yang kini bakal merangkak ke usia 50 tahun .Aku dah pon meniggalkan zaman mudaku berserta mimpi-mimpi indahnya. Aku juga telah mengembara ke pekbagai negara dan bertemu dengan pelbagai jenis manusia serta menempuhi banyak pengalaman didunia ini,maka dengarlah kata-kataku yang penuh kebenaran berdasarkan usia dan pengalaman yang tak pernah kamu dengarinya dari individu lain..


Inilah nasihatku kepadamu wahai puteriku, dan inilah kebenaran, maka tak perlulah engkau mendengarnya tapi ketahuilah sesungguhnya hanya di tangan kamu wahai puteriku. bukan pada tangan sekalian kami ini.

pada tangan-tangan kamulah kunci segala kebaikan .Sekiranya kamu benar-benar berkehendak maka akan baiklah dirimu dan akan baiklah masyarakat keseluruhannya dengan sebab perubahan yang kamu mulakan ini..

Wassalamualaikum Warahmatullah..
Seorang ayah

~diolah dari puteriku~


akan ku abadikan segala kata-katamu dalam ingatan hingga akhir hayatku..
sesungguhnya banyak yang aku pelajari darimu wahai ayah..

p/s:nasihatnyer sungguh panjang x sempat untuk ku tuliskan disini kerna kejap lagi kuliah nak stat lg 5 minit je.. x cukup maa ..hehe ^_~ jadi klo korang nak tahu nasihat nyer aper..ask your father laa..hehe.. ke mama kee..dua2 same.. ..kerna pada mereka berdualah lah tersimpan mutiara itu..

al-alifat

3 comments:

  1. ateh..nih ayah ateh anta ke?? heeee..

    ReplyDelete
  2. sewaktu dgn nyer....lah kot..hehe (^_~)..fikirkan ..hoho

    ReplyDelete
  3. cantik nasihat tu

    ReplyDelete

suaramu amat ku hargai