Wednesday, October 14, 2009

peringatan buat diriku n sahabat sekalian..SEKUNTUM MAWAR YANG BERDURI..

ASSALAMUALAIKUM..BERSYUKUR KEPADA ALLAH KERNA MASIH MEMBERI PELUANG KEPADA AKU UNTUK BERKARANG..
AKU sEORANG MANUSIA Y LEMAH SENTIASA TERLUPA DAN ALPA AKAN TUJUAN AKU HIDUP DI DUNIA INI..SYUKRAN KEPADA RAKAN2 YANG SENTIASA MEMBERI KU NASIHAT DAN PERINGATAN..
MANUSIA INI PERLULAH SENTIASA DI BERI PERINGATAN AGAR SENTIASA BERINGAT..

NIE AKU INGIN CERITA KAN SATU CERITA..
aku tersedar dari lamunan mimpi pabila membaca cerita ini bahawa betapa penting nyer seorang wanita itu..
wanita ini kadang2 boleh menjadi penawar atau racun kepada umat manusia..terutama kepada insan bernama lelaki..kerana fitnah terbesar bagi lelaki ialah perempuan..
peringatan juga kepada diriku ini..masyaALLAH aku berasa begitu berdosa pabila menilai diri ini..

rasulullah juga malu nyer lebih malu dari seorang anak dara..
wanita itu perlu menghiasi diri nyer dgn sifat malu..
kerana sebaik2 perhiasan di dunia adalah wanita solehah..

aku sering berjumpa dgn ramai lelaki y menjaga batas2 mereka dan sentiasa menundukkan pandangan..kadang2 aku terfikir mereka lelaki sangat menjaga diri dari kemurkaan ALLAH.. maka, perempuan mesti lebih dari itu dalam menjaga diri mereka..
ya ALLAH ampunkan dosa kami diatas kelalaian ini..
oleh itu, aku seru pada diriku dahulu agar melakukan perubahan diri dalam mencari redha illahi..sedikit2 lama jadi bukit...

al-alifat..

BACALAH CERPEN INI...SEKUNTUM MAWAR YANG BERDURI..

bingkisan tinta ini kutujukan istimewa buat mereka yang mencari kejernihan redho illahi dalam percintaan..
buat mu..
pencari cinta sejati,cinta yang abadi..
terima lah seindah mawar berduri..

sambungan..di post akan datang...

No comments:

Post a Comment

suaramu amat ku hargai