Thursday, May 23, 2013

Countdown

(4 hari lagi)

Bismillahirahmanirrahim,
Alhamdulilah, thumma alhamdulillah,

Selesai juga Imtihan Qawaid Feqhiyah yang sangat-sangat mencabar, terasa sedikit lega walaupun sebenarnya berbaki lagi dua paper yang tak kurang hebatnya , Qodoyah Mustajidah fil Ibadah ( perkara-perkara baru didalam ibadah ) dan juga Nahu.

Alhamdulillahhhh, Ya ALLAH permudahkan.

---------------------------------
Okey,
Imtihan tidak menjadi sebab untuk aku berkura-kura didalam DnT, banyak lagi perancangan yang perlu disusun bersempena dengan cuti sebelum bermulanya kuliah Musim Panas.

-Hadhonah Ukhuwah
-Konferens Riang
-Rehlah

-checklistchecklistchecklist-

----------------------------------
Guest?



Semalam, akhirnya tercapai juga hasrat untuk memiliki kitab "Tarikh Islami yang dikarang oleh Doktor Ali Muhammad As-sollabi, abi ( ayah angkatku di urrdun) yang cadangkan buku ini, selepas dia mengetahui minatku didalam bidang sejarah. Abi ada kedai buku namanya " Dar Al-Farouk" di Abdali , aku dan anaknya berkawan rapat, Sundus namanya.

Insya ALLAH, inilah projectku pada musim panas, menkaji dan memahami sendiri sejarah islam bermulah dari zaman Rasulullah dan para sahabat hinggalah Era selepas kejatuhan Khilafah. So tidaklah typical sahaja fakta ISK yang disampaikan dan diketahui.

Bila diminta dalil dan bagaimana sejarah ini berlaku, takkkan nak kata "Ermm, saya pon dengar-dengar dan dapat dari kakak". Kata 'Rijal A'mmah in progress" so, kenalah berusaha intuk menguasai dengan baik bukan semata-mata dengar dan ikut tanpa pengkajian tambahan.

Saya sedang mencabar diri sendiri nie , tidak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun mati :)

Aim high, tak mengapa kalau tak sempat  habiskan, at least ada usaha.

Wassalam.

-Al-alifat-





No comments:

Post a Comment

suaramu amat ku hargai